det här med att att somna framför tvn

Idag började min dag fantastiskt tidigt med en fysikföreläsning kl 8.00. Det innebär kort och gott att jag måste kriga mig upp ur sängen kvart över 6 om jag sover hemma hos min man. Om jag däremot väljer att spendera natten i min egen säng så ringer klockan fasligt tidigt, nämligen klockan 5(!!) åh hemska tanke. Tur är det väl att jag har en tendens att somna framför tvn strax efter 9 om kvällarna, hur mycket jag än anstränger mig för att hålla mig vaken. En charmig egenskap som ger mig cirkus två bonustimmar sömn, hallelujah.
Det ironiska med det här med att somna framför tvn är ju att man alltid nekar. Att upprepade gånger vakna upp till frågan"Sover du?" och svara "...naej.." är ju standard. I vanlig ordning brukar jag dock efter några varv i somna-vakna-vara förvirrad-proceduren inse att jag skiter fullständigt i hur filmen slutar ge upp..man kan inte vinna jämt.
(det var förresten mer än ett år sen jag skev i denna blogg, nu är jag ju mogen och allt..)
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0